Zo Haal Je Het Beste Uit Je Massage

Hoe zorg je ervoor dat de Thaise massage de beste ervaring is voor je lichaam en dat je er graag weer een ontvangt? Hier zijn enkele tips om je te helpen het beste uit je massage te halen.

Wees voorbereid op de massage

Eet niet net voor een massagesessie. Het is belangrijk dat je lichaam kans krijgt om de maaltijd te verteren. Probeer op tijd aan te komen om ​​haast en stress te vermijden, ander duurt het langer om te ontspannen.

Bespreek je behoeften en gezondheid met de massagetherapeut

Vertel de massagetherapeut uw verwachtingen en redenen voor de massage. Spreek over je algemene gezondheid, lichamelijke conditie, stressniveaus en gevoelige plekken. Voor de massagetherapeut is het belangrijke informatie aangezien het de massage kan beïnvloeden. Het helpt de massagetherapeut ook bij het indelen van de sessie en het adviseren welke massage het beste geschikt is. Vergeet niet om allergieën aan oliën, lotions of poeders te vermelden. De therapeut kan olie of lotion gebruiken tijdens de massage. Als u allergisch bent, kan de massagetherapeut kiezen voor geen, of een vervangend product.

Tijdens de massage

Vergeet niet om normaal en regelmatig te ademen, omdat dit de ontspanning bevordert. Merk op waar je eventueel (onbewust) je ademhaling beperkt. Dit kan een gevoelig gebied aanduiden of een gespannen gevoel op een bepaalde plek. Ontspan je spieren en je gedachten. Het is contraproductief om je spieren aan te spannen of te verharden tijdens de massage. Laat uw massagetherapeut weten wanneer je je spieren voelt. De massagetherapeut kan wellicht de druk of massage techniek aanpassen om te helpen met het ontspannen van die specifieke plek. Als je blijft denken aan werk of problemen tijdens de massage, probeer dan te focussen op de handen en de bewegingen van de massagetherapeut. Dit helpt bij het rusten van gedachten en een meer lichaamsgericht gevoel.

Communiceer jouw voorkeuren

Vertel je massagetherapeut als je liever niet naar muziek luistert tijdens je massage sessie, of je liever praat of niet praat, en welke druk je voorkeur heeft. Als je je ongemakkelijk voelt op welk moment dan ook, dan moet je dit vertellen aan de massagetherapeut.

Na de massage

Blijf rustig liggen na de massage en sta niet te snel op. Als je je duizelig voelt na de massage, blijft dan iets langer liggen. Het duurt meestal een tijdje voordat je lichaam de resultaten van de massagesessie integreert en absorbeert. Drink extra water na de massage, want dit helpt de heilzame werking van de massage. Verschillende massagesessies met regelmatige intervallen zorgen voor de meeste voordelen op lange termijn. De therapeutische effecten van massage zorgen er voor dat hoe vaker je een massage ontvangt, hoe beter je je voelt en hoe sneller je lichaam op positieve wijze reageert. Dit stimuleert de relaxatie en het onderbreekt chronische stresspatronen in het lichaam. Vooral als je te maken hebt met chronische spierspanning of herstel van weefselletsel is vaak meer dan één sessie nodig.